Veiksmo nuotykių filmas „Apačiai. Paryžiaus gauja”– Lietuvos kinuose nuo kovo 31 d. Tai istorija apie XX amžiaus pradžią Paryžiuje. Negailestinga gauja, pasivadinusi „apačiais“, siaubia visą miestą. Norėdama atkeršyti už brolio mirtį, Bili patenka į nuožmių plėšikų ir nusikaltėlių kompaniją. Ji siekia susidraugauti su kiekvienu iš jų ir taip prisiartinti prie žavingo gaujos vado, bet užsimezga netikėti jausmai. Kas stipriau – aistringa meilė ar aklas keršto troškimas?
Apačiai - kriminalinė grupuotė, egzistavusi Paryžiuje XIX amžiaus pabaigoje ir XX amžiaus pradžioje, ji buvo pavadinta indėnų genties „apačiai“, garsėjusios žiaurumu ir laukiniu elgesiu, garbei. Pogrindinės gaujos daugiausia veikė Belvilio, Bastilijos ir Monmartro rajonuose, kurių pagrindinė veikla buvo plėšimai gatvėse ir chaosas finansų ir pramogų centruose. Vidutinis šių banditų amžius neviršijo 20 metų. Visi apačiai turėjo ypatingą atributą, pagal kurį jie galėjo atpažinti vienas kitą minioje ar pokalbio metu: pavyzdžiui, raudoni diržai, susilamdę marškiniai ar geltoni batai, taip pat specifiniai gestai ir tatuiruotės. XX amžiaus 10-ojo dešimtmečio pradžioje pogrindines gaujas bandė išnaikinti Paryžiaus policija, tačiau prasidėjęs Pirmasis pasaulinis karas viskam padarė tašką.
XX amžiaus pradžia Prancūzijos istorijoje užima ypatingą vietą – ji vadinama „The Belle Époque“ arba „Gražiąja epocha“, nes tuo metu tvyrojo savotiška euforija, gyvenimo suklestėjimas. Išradimai seka vienas kitą beprotišku tempu: elektra, aviacija, automobiliai, kinas... Kasdien pasaulis keičiasi vis sparčiau ir viskas, kas sena, „nušluojama“. Būtent šis laikotarpis, kartu su legendinių apačių gaujų istorija, sudomino režisierių Romainą Kiro (Romain Quirot), kuris po fantastinės nuotykių dramos „Paskutinė kelionė“ („Le dernier voyage“) nusprendė visą dėmesį sutelkti į visiškai kitokį kino žanrą.
„Vienas mėgstamiausių mano filmų yra „Kartą Amerikoje“, – sako filmo „Apačiai. Paryžiaus gauja“ režisierius Romainas Kiro. "Mane visada labai traukė galimybė į įvykius pažvelgti per vaikystės prizmę. Todėl man taip patiko mintis apie mergaitę Bili, kuri užaugo Paryžiaus gatvėse. Ji prisijungia prie nusikalstamo pasaulio gaujos, jau apdovanota laisva dvasia ir nenoru niekam nusilenkti“.
Filmas prasideda kaip klasikinė keršto istorija – Bili prisijungia prie gaujos turėdama vieną mintį – atkeršyti už brolio mirtį, sudorojant visus gaujos narius po vieną. Tačiau netikėtai ji gaujoje atranda kažką panašaus į šeimą, kurios visada ilgėjosi, ir labai prisiriša prie gaujos lyderio. Čia ir iškyla pagrindinė Bili dilema – užbaigti savo keršto misiją, o gal ieškoti laimės naujoje šeimoje? Įdomu stebėti, į kurią pusę kryps jos pasirinkimas.
Pradėjus dirbti su šiuo filmu, pagrindinė mano problema buvo priartėti prie „Gražiosios epochos“ laikotarpio ir tuo pačiu nepakliūti į senamadiškos ir labai tradicinės rekonstrukcijos pinkles“, – prisipažįsta filmo režisierius. “Filmą įsivaizdavau kaip besisukantį ir spalvingą kiną su ryškiais anarchistiniais personažais, kurių atkūrimui idėjų pasisėmiau iš pankų kultūros. Nusprendžiau aklai neprisirišti prie istorinių tiesų, o nuvalyti ten susikaupusias dulkes“. Romainas Kiro neslepia, kad jo įkvėpimo šaltiniais tapo vesternai, Azijos veiksmo kinas, taip pat Tarantino ir Scorsese kūriniai. Viską paskanindamas prancūzišku padažu ir sukūrė filmą „Apačiai. Paryžiaus gauja“, kuriame kino gerbėjai galės rasti daug įvairių pažįstamų dalykų, pateiktų kitaip.
Labai norėjau sukurti filmą, kuris išsiskirtų prancūziškame kino peizaže, – neslepia režisierius, – „Gražiosios epochos” laikotarpis žavi viskuo, kas jame vyksta – kontrastais tarp grožio, kurio žmonės siekė ir žmonių žiaurumo. Todėl Apačių gaujos yra puikus to meto simbolis, kur netrūko pašėlusio gyvenimo būdo, neapykantos policijai, buržuazijai, tačiau visi jų veiksmai buvo laisvės troškulys ir kova su pavergėjais. Skirtingai nuo pankų eros, kurios šūkis buvo „Nėra ateities“, apačiai nenorėjo likti nuošalyje ir nurašyti savo ateities kaip beprasmę. Jie buvo pasirengę eiti kovoti ir, žinoma, mirti. Taigi jie ėmėsi visko, ką galėjo iš gyvenimo ir gyvenimą mylėjo taip beprotiškai ir beatodairiškai, kaip nematė savo priešų“.
Istorinė veiksmo drama „Apačiai. Paryžiaus gauja“ Lietuvos kinuose nuo kovo 31 d.