Spalio 6 d. kinuose pasirodysiančio epinio mokslinės fantastikos veiksmo trilerio „Kūrėjas“ (angl. „The Creator“) režisierius Gareth Edwards nesiruošė pakeisti populiariųjų kino filmų kūrimo principų – tiesiog taip nutiko savaime.
„Neturėjau tikslo įtakoti nieko kito, bet tikrai norėjau pakeisti savo kuriamus filmus .“ – pasakoja rašytojas ir režisierius G. Edwards.
Savo karjeros pradžioje režisierius G. Edwards pelnė pripažinimą už nepriklausomą mokslinės fantastikos trilerį „Monstrai“ (angl. „Monsters“), kuris jam leido vėliau darbuotis su tokiomis franšizėmis, kaip „Godzila“ ir „Žvaigždžių karai“. Tačiau po brangių, milžiniškus biudžetus turinčių filmų gamybos, Gareth Edwards nekantravo išsivaduoti iš jau populiarių kino filmų kūrimo.
Tam prireikė net septynerių metų, bet rezultatas – vizualiai stulbinantis originalus mokslinės fantastikos epas „Kūrėjas“ – filmas, kuris sugeba atrodyti gigantiškai, turėdamas vos 80 mln. eurų biudžetą. Tai, palyginus, yra maža suma, pavyzdžiui, ankstesnis režisieriaus filmas „Šelmis-1. Žvaigždžių karų istorija“ (angl. „Star Wars: Rogue One“) turėjo 220 mln. eurų biudžetą, nekalbant apie „Marvel“ kino visatos hitus, kuriems dažnai skiriamos net 300 milijonų eurų viršijančios sumos.
Taigi, kaip režisieriui Gareth Edwards ir jo „Kūrėjo“ komandai pavyko pasiekti tokį rezultatą?
„Akivaizdu, kad nusprendėme kurti filmą kaip nepriklausomą filmą, bet tarsi „ant steroidų“.“ – juokaudamas sako režisierius G. Edwards, kuriam pradėjus kurti filmą „Kūrėjas“, visa tai buvo neatrasta teritorija.
„Mums buvo tikrai baisu.“ – pasakoja mokslinės fantastikos veiksmo trilerio „Kūrėjas“ specialiųjų vaizdo efektų vadovas Jay Cooper. „Nuo pat pradžios, visa komanda sėdėjome prie apvalaus stalo ir kalbėjome koks geriausias būdas išgauti maksimalų vizualinį poveikį už mažiausią pinigų sumą. Nes tai nėra kažkas, ką mes, kaip kūrėjai, paprastai darome.“
Įprastas specialiųjų vaizdo efektų procesas mokslinės fantastikos epuose, tokiuose kaip „Kūrėjas“, vyksta taip, jog nufilmuotas filmas yra tiesiog perduodamas specialiųjų vaizdo efektų komandai jį užbaigti. Tačiau režisierius Gareth Edwards norėjo ne to.
Kilęs iš specialiųjų vaizdo efektų pasaulio, režisierius G. Edwards žinojo apie „varginantį procesą“, kai klientas „pateikia jums netinkamą medžiagą.“ Taigi todėl buvo dirbama antraip: mokslinės fantastikos veiksmo trileris „Kūrėjas“ buvo filmuojamas minimaliai naudojant mėlyną arba žalią ekranus. Be to, kad biudžeto išlaidos ir įgulos skaičius būtų kuo mažesnis, režisierius G. Edwards dažnai pats perimdavo kameros valdymą.
„Režisierius nenorėjo su specialiaisiais efektais užgožti realiai gražios aplinkos detalių.“ – sako trilerio „Kūrėjas“ specialiųjų vaizdo efektų vadovas Jay Cooper. „Tai reikalavo, kad mūsų komanda dirbtų kūrybiškiau. „Kūrėjas“ yra retas šiuolaikinis filmas, kuris išnaudoja filmavimo vietų pranašumus. Taip nutinka vis rečiau, nes filmų biudžetai didėja, o studijos tampa atsargesnės dėl tokių originalių idėjų, kaip ši.“